onsdag 30 juli 2014

Fodral till min lilla Letto

Vissa kvällar byts lässuget mot ett annat begär - att få skapa med händerna. Då är det tur att man har lådor fyllda med material och behov som behöver fyllas. Ikväll fick det bli ett fodral till min letto för håll med om att de som går att köpa till oftast är rätt trista. Jag upptäckte dessutom snabbt med min platta att den blev nästan dubbelt så tung (själva letton väger bara 200g) i sitt fodral och det märktes!

Ett enkelt fodral, en snodd som håller ihop det, fodrad med ett mjukt fleecetyg. Pysselbehovet är tillfälligt stillat och nu kan jag ha med mig min läsning överallt. Allt i en snygg (om jag får säga det själv) förpackning. Härligt!

4 kommentarer:

  1. Åhh, pyssel, så kul! Och fint blev det oxå!

    SvaraRadera
  2. Fint! Jag har iofs inget emot Lettofodralen, men det är klart att man gärna kan göra ett eget också :)

    SvaraRadera
  3. Så fint! Jag har beställt ett fodral för en annan läsplatta, som är lika stor som letton, och jag hoppas att det ska fungera. Tycker också att lettofodralen är riktigt trista.

    SvaraRadera