lördag 5 juli 2014

Månadens läsning: juni 2014

Jag blir tokig på Bloggers mobil-app. Återigen trodde jag mig ha publicerat ett inlägg som fortfarande ligger i en utkorg som inte syns här på datorn. Menmen, vad jag skrev då var att jag skulle komma tillbaka i slutet av denna veckan och här är jag nu! =) Ägnade veckan åt mys och lek med mina underbara syskonbarn nere i Karlshamn och när de väl sov på kvällarna var mostern så trött att det gick runt i huvudet. Jag börjar med att sammanfatta junis läsning, så håll till godo!

Säg hej till den söta älgen jag träffade på Skånes djurpark.

Böcker som lästes i juni:
60. Holly Black - The coldest girl in Coldtown     419
61. David Foenkinos - Nathalie: en delikat historia
62. Jennifer E. Smith - The geography of you and me    337
63. Sarah Dessen - Allt och lite till     432
64. H.E. Bates - The darling buds of may   137 
65. J.J. Abrams & Doug Dorst - S  472
66. Eva Cerú - En vecka i juni  96
67. Camilla Davidsson - Under vintergatans alla stjärnor   298

Antal böcker: 8 (varav en ljudbok)
Barn och unga: 0
Unga vuxna: 3
Vuxen: 5
Fakta: 0

Antal sidor: 2191
Ljudbok: 5h, 25 min.
Böcker på svenska: 4 
Böcker på engelska: 4
Recensionsexemplar: 1

Månadens bästa: S var en riktigt riktigt häftig upplevelse. Den gick att läsa på så många sätt och i så många lager att det gick hålla på hur länge som helst. Ett riktigt mysterium och en gåta - bara så bra helt enkelt!
Månadens besvikelse: The coldest girl in Coldtown hade jag höga förhoppningar om, men det blev platt fall.
Månadens överraskning: Debutanten Camilla Davidssons Under vintergatans alla stjärnor visade sig vara en riktigt fin berättelse.

Kommentarer: En bra bokmånad där många av de böcker jag läst höll hög kvalitet. Har återigen gått sämre med recensionerna, min semester har verkligen varit välkommen i år! Hoppas nu samla massor av energi och skriva ikapp alla de böcker som ligger i utlästa travar här hemma!

1 kommentar:

  1. Härlig läsmånad! :) Under vintergatans alla stjärnor är jag lite nyfiken på.

    SvaraRadera